ourasi

Alla inlägg under mars 2011

Av Ann-Margret Cato - 23 mars 2011 10:56

Nu har jag och Kira varit nere i Tyskland och hälsat på Digger eller "Duke" som han kallas. Vilken kille!! En kompakt hane men härliga rörelser och mycket vänligt sätt. Vi blev förälskade, båda två!

Mottagandet jag fick hos kennel Boerge´s Bull´s var fantastiskt. Sören och Nicole Schäffer tog hand om mig på ett sätt som gjorde att detta blev en upplevelse för livet. Jag blev bjuden på fantastiskt god mat, bla löksoppa som är typiskt för regionen och grillad tysk korv ( o den går INTE att jämföra med svensk grillkorv). Sören tog ledigt från sitt jobb den största delen av tiden och visade mig runt i området. Vi besökte bla världens längsta målning i en gigantisk rund byggnad, en hyllning till "bonderebellen" Thomas Münzter. Nicole o jag satt och pratade en hel kväll non-stop. Det är underbart att ha en sådan här hobby där man träffar människor och upplever nya platser mm, tack vare ett gemensamt intresse i hundarna och då naturligtvis framför allt BULLMASTIFFER.

Jaha, nu är det bara att vänta och se om det blir några nya små "Duke-ar" och "Kir-or". Hoppas, hoppas!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards